IMG_6687

Vstupte do světa lisovaných šťáv

Důvody, proč svět zdravé (či racionální) výživy ovládají rady „Jezte dostatek ovoce a zeleniny“, už zná každé malé dítě. Problematiku nežádoucích živin v podobě hnojiv či jiných kontaminantů je možné zčásti vyřešit použitím domácích zdrojů či bio kvality, dostupnost naštěstí není až tak tragická, navíc je podporována bedýnkovými systémy. Pokud si uděláme jasno, kdy jíst především ovoce (a jaké), ve kterou denní dobu je vhodnější zelenina a ve finále se „popereme“ s problém, jak skloubit jejich syrové a tepelně upravené zdroje, měli bychom mít „vystaráno“.

Opak je však pravdou.

Obecně vzato ovoce a zeleninu konzumujeme pro jejich chuť, poskytují zdroj rozpustné a nerozpustné vlákniny, dodají energii z pozice obsahu fruktózy…ale především jsou bezkonkurenčním zdrojem mikroživin. Tedy vitamínů, minerálních látek, antioxidantů a fytochemických látek, které mají naprosto neodiskutovatelný vliv na fungování každé buňky v těle. Existuje nemálo důvodů, proč nahlížet na ovoce a zeleninu jako na klíčový zdroj těchto látek, ale zase ne až tak „dokonalý“. Způsob pěstování, transport, způsob a doba skladování… Suma sumárum obsah mikroživin v rostlinách podléhá různým vlivům a z toho důvodu je jejich příjem u většiny z nás nedostatečný.

Číst dále →

13 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *